Uchwała Nr 134/1914/08 z 9-12-2008

Uchwała Nr 134/1914/08
Zarządu Województwa Podlaskiego
z dnia 9 grudnia 2008 r.
 

w sprawie powierzenia realizacji zadania polegającego na prowadzeniu domu pomocy społecznej na 200 miejsc dla osób przewlekle psychicznie chorych przebywających w Domu Pomocy Społecznej w Garbarach       

 

            Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590, z późn. zm. 1)) oraz art. 31 ust. 1, 2 i 3, art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2008 r.           nr 115, poz. 728 z późn. zm.2)), uwzględniając wyniki postępowania konkursowego przeprowadzonego przez Zespół Opiniujący oferty zgłoszone w ramach otwartego konkursu ofert wraz z opinią, uchwala się co następuje:

 
§ 1.

1. Powierza się realizację zadania polegającego na prowadzeniu domu pomocy społecznej na 200 miejsc dla osób przewlekle psychicznie chorych przebywających w Domu Pomocy Społecznej w Garbarach Stowarzyszeniu „Aktywnie przeciw depresji” z siedzibą w Białymstoku.

 2. Pobyt pensjonariuszy przebywających w domu, o którym mowa w § 1 ust. 1 uchwały będzie finansowany z dotacji celowej z budżetu państwa w ramach działu 852, rozdz. 85202, § 2820.

3. Wysokość dotacji będzie określana na każdy rok kalendarzowy w formie załącznika do umowy.

4. Dotacja na utrzymanie mieszkańców w Domu Pomocy Społecznej w Garbarach będzie przekazywana do wysokości średniej miesięcznej kwoty dotacji wyliczonej dla województwa, zgodnie z zasadami określonymi w art. 87 ust. 3-7 ustawy z dnia 13 listopada 2003 roku o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203, poz. 1966 ze zm.). 5. Podstawą przekazania dotacji będzie umowa zawarta z podmiotem, o którym mowa           w § 1 ust. 1 uchwały, według wzoru określonego w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 4 kwietnia 2005 r. w sprawie określenia ramowego wzoru umowy o realizację zadania z zakresu pomocy społecznej (Dz. U. Nr 61, poz. 545).

 
§ 2.

Do podpisania umowy o której mowa w § 1 ust. 5 upoważnia się:

1. Jarosława Zygmunta Dworzańskiego – Marszałka Województwa Podlaskiego,

2. Mieczysława Kazimierza Baszko – Członka Zarządu Województwa Podlaskiego.

 
§ 3.

Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej    w Białymstoku.

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.  

 
 

1)       Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162 poz. 1568, z 2004 Nr 102 ,poz. 1055,            z 2004 r. Nr 116 poz. 1206, z 2006 r. Nr 126 poz. 875, Nr 227, poz. 1658, z 2007 r. Nr 173 poz. 1218 oraz           z 2008 r. Nr 180 poz. 1111

2)       Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 171, poz. 1056.

  
 
Uzasadnienie
 

            Zgodnie z art. 25 ust. 4 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593 z póżn. zm.) zlecanie realizacji zadania z zakresu pomocy społecznej odbywa się po uprzednim przeprowadzeniu konkursu ofert.

            W związku z powyższym w dniu 16 września 2008 r. Zarząd Województwa Podlaskiego podjął uchwałę Nr 116/1609/08 w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na prowadzenie domu pomocy społecznej na 200 miejsc dla osób przewlekle psychicznie chorych przebywających w Domu Pomocy Społecznej w Garbarach.

Do Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Białymstoku wpłynęła 1 oferta złożona przez Stowarzyszenie „Aktywnie Przeciw Depresji” z siedzibą w Białymstoku.         W dniach 03 listopada 2008 r., 06 listopada 2008 roku oraz 25 listopada 2008 roku Zespół Opiniujący, dokonał punktowej oceny zgłoszonej oferty, zgodnie z kryteriami określonymi   w ogłoszeniu konkursowym.

            Zespół Opiniujący przedstawił Zarządowi Województwa Podlaskiego protokół, zawierający wyniki dokonanej oceny oferty oraz zarekomendował realizację powyższego zadania przez Stowarzyszenie „Aktywnie Przeciw Depresji” w Białymstoku.

 

                                                                                    

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
UMOWA Nr ...................................
 

zawarta w dniu .................................. 2008 r. w Białymstoku, pomiędzy:

 Województwem Podlaskim, zwanym dalej „Zleceniodawcą”, w imieniu którego działa Zarząd Województwa Podlaskiego, reprezentowany przez:

1. Jarosława Zygmunta Dworzańskiego – Marszałka Województwa Podlaskiego,

2.Mieczysława Kazimierza Baszko – Członka Zarządu Województwa Podlaskiego

a

Stowarzyszeniem „Aktywnie przeciw depresji” (ul. Zwycięstwa 10 A, lokal 210, 15-703 Białystok) zwanym dalej „Zleceniobiorcą”, reprezentowanym przez

Kamila Kuczyńskiego – Prezesa Zarządu

Zleceniodawca i Zleceniobiorca mogą być zwani w dalszej części umowy łącznie „Stronami”.

 
§ 1.

1. Zleceniodawca zleca Zleceniobiorcy, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2008 r. nr 115, poz. 728 z póżn. zm.) realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej, polegającego na prowadzeniu domu pomocy społecznej na 200 miejsc dla osób przewlekle psychicznie chorych przebywających w Domu Pomocy Społecznej w Garbarach, zwanego dalej „zadaniem”, określonego szczegółowo w ofercie złożonej przez Zleceniobiorcę w dniu 16 października 2008 r., a Zleceniobiorca zobowiązuje się wykonać zadanie w zakresie i na zasadach określonych w niniejszej umowie.

2. Zleceniobiorca oświadcza, że posiada bezwarunkowe zezwolenie na prowadzenie od dnia 1 stycznia 2007 r. Domu Pomocy Społecznej „Spokojna Przystań” w Garbarach, wydane na czas nieokreślony przez Wojewodę Podlaskiego w dniu 28 lipca 2006 r.

3. Termin rozpoczęcia realizacji zadania, o którym mowa w ust. 1 ustala się na dzień 1 stycznia 2009 r.

4. Umowę zawiera się na czas określony, tj. od dnia 1 stycznia 2009 r. do dnia 31 grudnia 2013 r.

5. Niniejsza umowa w rozumieniu art. 33 ust. 1 ustawy powołanej w ust. 1 jest umowąo powierzenie realizacji zadania.

§ 2.

1. Dom jest organizacyjnie i finansowo wyodrębnioną jednostką organizacyjną, tj. posiada:

1) odrębny regulamin organizacyjny,

2) odrębne urządzenia księgowe,

3) odrębne rachunki bankowe do dokonywania wszystkich operacji przychodów i wydatków związanych z prowadzeniem Domu, oraz posługuje się pieczęcią o treści: „Stowarzyszenie „Aktywnie Przeciw Depresji”, 15-703 Białystok, ul .Zwycięstwa 10 A, p. 210 „Dom Pomocy Społecznej „Spokojna Przystań” w Garbarach, 16-050 Michałowo NIP 542-289-28-39”.

2. Dom, o którym mowa w § 1 ust. 1 umowy, przeznaczony jest dla osób obecnie przebywających w Domu Pomocy Społecznej dla osób przewlekle psychicznie chorych „Spokojna Przystań” w Garbarach, który do 31 grudnia 2008 r. był prowadzony na zlecenie Województwa Podlaskiego przez Stowarzyszenie „Aktywnie Przeciw Depresji” z siedzibą     w Białymstoku.

3. Do Domu będą przyjmowane, z zastrzeżeniem ust. 2 osoby w stosunku do których została wydana decyzja o umieszczeniu w Domu przez Dyrektora Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Białymstoku zwanego dalej „Ośrodkiem” działającego z upoważnienia Marszałka Województwa Podlaskiego, zgodnie z przepisami ustawy o pomocy społecznej.

.

4. Zleceniodawca nie gwarantuje skierowania liczby osób odpowiadającej liczbie miejsc określonej w § 1 ust. 1 umowy. 

 
§ 3.

1. Na realizację zadania określonego w § 1 Zleceniodawca udziela dotacji ze środków pochodzących z dotacji celowej z budżetu państwa (Dz. 852, rozdz. 85202, § 2820) wyłącznie na mieszkańców przyjętych do Domu przed dniem 1 stycznia 2004 r., a także osób przyjętych do Domu ze skierowaniami wydanymi przed tym dniem.

2. Dotacji udziela się na wydatki bieżące związane z funkcjonowaniem Domu.

3. Wysokość dotacji będzie określana na każdy rok kalendarzowy w formie Aneksu do niniejszej umowy. Aneks zostanie podpisany przez Strony umowy po otrzymaniu przez Samorząd Województwa Podlaskiego decyzji Wojewody Podlaskiego ustalającej wysokość dotacji na dany rok kalendarzowy.

4. Zleceniobiorca ma obowiązek w wyznaczonym przez Zleceniodawcę terminie sporządzenia planu wydatków i zobowiązany jest do dokonywania wydatków zgodnie z planem. Zleceniodawca ma prawo w każdym czasie do wniesienia uwag do przedstawionego przez Zleceniobiorcę planu.

5. Osoby przyjęte do Domu przed dniem 1 stycznia 2004 r. oraz osoby przyjęte do Domu po tym dniu ze skierowaniami wydanymi przed dniem 1 stycznia 2004 r. ponoszą opłatę na zasadach określonych w ustawie z dnia 29 listopada 1990 r. o pomocy społecznej.

6. Osoby skierowane po dniu 1 stycznia 2004 r. przez organ gminy właściwy dla tej osoby w dniu jej skierowania ponoszą odpłatność za pobyt w Domu w wysokości nie przekraczającej 70% dochodu w rozumieniu art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz gmina z której osoba umieszczona w Domu została skierowana w wysokości różnicy między średnim kosztem utrzymania w Domu a opłatami wnoszonymi przez mieszkańca Domu.

7. Zasady przekazania i rozliczenia dotacji o której mowa w ust. 1 umowy określa Załącznik nr 1 do umowy.

8. Przyznane środki finansowe, o których mowa w ust. 1 będą przekazywane na odrębny rachunek bankowy, o którym mowa w § 2 ust. 1 umowy, w sposób określony w Załączniku nr 1, do umowy. Do rozliczenia kwot przekazanych dotacji, Zlecający będzie uwzględniał wyłącznie faktury i rachunki wystawione na Stowarzyszenie „Aktywnie Przeciw Depresji”, 15-703 Białystok, ul. Zwycięstwa 10 A, P. 210 Dom Pomocy Społecznej „Spokojna Przystań” w Garbarach 16-050 Michałowo NIP 542-289-28-39 i dotyczące tylko wydatków związanych z prowadzeniem Domu.

9. Podstawą przekazania w danym miesiącu środków finansowych, o których mowa w ust. 8 jest informacja o rzeczywistej liczbie mieszkańców Domu wg stanu na koniec poprzedniego miesiąca, sporządzona przez Zleceniobiorcę zgodnie z Załącznikiem nr 2 do niniejszej umowy, przedkładana Zleceniodawcy w terminie do 4 każdego miesiąca oraz informacja o wysokości odpłatności uzyskanej od mieszkańców, o których mowa w ust. 5 za poprzedni miesiąc przedkładanej Zleceniodawcy w terminie do 7 każdego miesiąca. W przypadku, gdy 7 dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy, powyżej wspomniany termin upływa z ostatnim dniem roboczym poprzedzającym 7 dzień miesiąca.

10. Do dnia podpisania Załącznika nr 1, o którym mowa w ust. 7 w danym roku kalendarzowym środki na realizację zadania określonego w § 1 będą przekazywane w wysokości dotacji, jaką Zleceniodawca otrzyma z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego z zastrzeżeniem ust. 12.

11. Odpłatność pensjonariuszy za pobyt w Domu ustalona decyzjami, o których mowa w § 2 ust. 3 i 4 będzie wpływała na wyodrębniony rachunek bankowy Zleceniobiorcy przeznaczony na odpłatność pensjonariuszy, po przekazaniu przez Dom informacji do właściwego organu o przyjęciu pensjonariusza.

12. Pierwsza transza dotacji przeznaczona na utrzymanie mieszkańców przyjętych do Domu przed dniem 1 stycznia 2004 r., a także osób przyjętych do Domu ze skierowaniami wydanymi przed tym dniem, zostanie przekazana po otrzymaniu przez Samorząd Województwa Podlaskiego dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na ten cel.

13. Do czasu przekazania pierwszej transzy dotacji, koszty utrzymania pensjonariuszy przebywających w Domu pokryje Zleceniobiorca ze środków własnych.

 
§ 4.

1. Zleceniobiorca zobowiązuje się do wykorzystania przekazanych środków finansowych, o których mowa w § 3 ust. 1 i 5 oraz środkó § 1 ust. 1.

2. W ramach środków określonych w ust. 1 Dom pokrywa w całości wydatki związane z zapewnieniem całodobowej opieki mieszkańcom oraz zaspokojeniem ich niezbędnych potrzeb bytowych i społecznych.

3. Zleceniobiorca umożliwia mieszkańcom Domu korzystanie z przysługujących na podstawie odrębnych przepisów świadczeń zdrowotnych oraz pokrywa opłaty ryczałtowe i częściową odpłatność do wysokości limitu ceny, przewidziane w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym w Narodowym Funduszu Zdrowia. Zleceniobiorca może pokryć również wydatki ponoszone na niezbędne usługi pielęgnacyjne mieszkańców Domu w zakresie wykraczającym poza uprawnienia wynikające z przepisów o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym w Narodowym Funduszu Zdrowia.

 
§ 5.

1. Zleceniobiorca jest zobowiązany do sporządzania niżej wymienionych sprawozdań i przedstawiania ich Zleceniodawcy w terminach określonych poniżej:

1) miesięczne sprawozdania z wykonania zadania (w układzie narastająco) w terminie do 15 dnia następnego miesiąca wg załącznika nr 3 do niniejszej umowy,

2) sprawozdania za rok budżetowy w terminie 30 dni po upływie każdego roku kalendarzowego wg załącznika nr 3 do niniejszej umowy,

3) bilans Domu w terminie do 30 marca następnego roku.

2. Przyznane środki finansowe, w ramach dotacji na dany rok kalendarzowy, Zleceniobiorca zobowiązany jest wykorzystać w terminie do dnia 31 grudnia danego roku. Środki finansowe nie wykorzystane do tego terminu Zleceniobiorca zobowiązany jest zwrócić w terminie do dnia 10 stycznia następnego roku na rachunek bankowy Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Białymstoku prowadzony w Kredyt Banku S. A. II/O Białystok nr 29 1500 1344 1213 4008 1178 0000.

 3. Do zamówień na dostawy i wykonanie usług opłaconych ze środków pochodzących z dotacji oraz odsetek bankowych stosuje się przepisy ustawy – Prawo zamówień publicznych.

 
§ 6.

1. Zleceniobiorca przy realizacji zadania określonego w § 1 ust. 1 zobowiązany jest do:

1)      przedstawienia Zleceniodawcy informacji o osobie zatrudnionej na stanowisku dyrektora Domu (każdorazowo w przypadku zmiany), osoba zatrudniona na tym stanowisku musi posiadać kwalifikacje określone w art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593 ze zm.),

2)      osoby zatrudnione w Domu muszą posiadać kwalifikacje określone w rozporządzeniu     Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego ( Dz.U. Nr 146, poz. 1222 z póżn. zm.).                      

3)      zorganizowania co najmniej raz na dwa lata szkolenia dla pracowników zespołu               terapeutyczno-opiekuńczego na temat praw mieszkańca oraz kierunków prowadzonej terapii a także metod pracy z mieszkańcem,

4)      prowadzenia przez Dom dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności wymienionymi w § 2 ust. 1 umowy oraz przestrzeganiem praw osób z zaburzeniami psychicznymi zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111, poz. 535 ze zm.) i przepisami wykonawczymi do tej ustawy,

5)      przedstawiania w terminie ustalonym przez Dyrektora Ośrodka informacji niezbędnych do ustalenia kosztu utrzymania mieszkańca w Domu, zgodnie z art. 60 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej.

2. Strukturę organizacyjną i szczegółowy zakres zadań Domu określa opracowany przez Zleceniobiorcę Regulamin Organizacyjny Domu, który jest integralną częścią niniejszej umowy i stanowi Załącznik nr 4.

3. Zleceniodawca ma prawo wniesienia uwag, o których mowa w ust. 1 i 2, do których Zleceniobiorca ma obowiązek ustosunkować się i w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości podjąć stosowne działania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

 
§ 7.

1. Kontrola prawidłowości wykonania zadania zleconego, w tym w szczególności:

1)      stanu realizacji umowy,

2)      efektywności i jakości wykonania,

3)      prawidłowości wykorzystania środków otrzymanych na realizację zadania (dotacji celowej, odpłatności pensjonariuszy, odpłatności gminy, innych dochodów uzyskanych w trakcie realizacji umowy),

4)      właściwego prowadzenia dokumentacji, przewidzianej w przepisach prawa i w postanowieniach umowy,

będzie polegać na przeprowadzeniu przez Dyrektora lub pracowników Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Białymstoku z upoważnienia Dyrektora i upoważnionych pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku na podstawie upoważnienia Zleceniodawcy, w każdym czasie i miejscu, kontroli dokonanej w miejscu realizacji zadania oraz kontroli dokumentacji dostarczonej lub udostępnionej przez Zleceniobiorcę.

2. Zleceniobiorca obowiązany jest do udzielenia ustnie lub na piśmie, w zależności od żądania kontrolującego i w terminie przez niego wskazanym, wyjaśnień i informacji dotyczących realizacji zleconego zadania.

 
§ 8.

Zleceniodawca może zmienić warunki umowy w każdym czasie bez okresu wypowiedzenia w przypadku zmiany przepisów dotyczących finansowania jednostek samorządu terytorialnego, pomocy społecznej oraz innych przepisów mających wpływ na niniejszą umowę wyłącznie w zakresie wynikającym ze zmian tych przepisów.

§ 9.

1.Umowa może być rozwiązana na mocy porozumienia stron za miesięcznym okresem wypowiedzenia w przypadku wystąpienia okoliczności za które strony nie ponoszą odpowiedzialności, a które uniemożliwiają wykonanie umowy. Skutki finansowe i ewentualny zwrot środków finansowych strony określają w sporządzonym na tę okoliczność protokole.

2. Umowa może być rozwiązana za porozumieniem stron w każdym czasie za zgodą stron z ustalonym terminem wypowiedzenia.

 
§ 10.

1.Umowa może być rozwiązana przez Zleceniodawcę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku:

1) wykorzystania udzielonej dotacji oraz środków pochodzących z odpłatności za pobyt pensjonariuszy w Domu niezgodnie z przeznaczeniem,

2) nieterminowego lub nienależytego wykonania umowy, a w szczególności zmniejszenia zakresu rzeczowego realizowanego zadania, stwierdzonego na podstawie wyników i zaleceń pokontrolnych,

3) pozbawienia Zleceniobiorcy prawa do prowadzenia działalności w zakresie dotyczącym przedmiotu umowy, tj. zezwolenia na prowadzenia domu pomocy społecznej,

4) naruszenia przez Zleceniobiorcę przepisów prawa w zakresie uniemożliwiającym wykonywanie umowy,

5) pobrania dotacji nienależnie lub w nadmiernej wysokości.

2. Wypowiadając umowę, Zleceniodawca określi kwotę dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem bądź pobranej nienależnie lub w nadmiernej wysokości, termin jej zwrotu oraz nazwę i numer konta, na które należy dokonać wpłaty.

3. W przypadkach określonych w ust. 2 Zleceniodawca poza żądaniem zwrotu wypłaconej kwoty może naliczyć karę umowną w wysokości 30% tej kwoty.

4. Zleceniobiorca zobowiązany jest do zwrotu wyposażenia i środków trwałych zakupionych ze środków pochodzących z dotacji, odpłatności pensjonariuszy i odpłatności gminy z której osoba umieszczona w Domu została skierowana z chwilą rozwiązania umowy bądź z upływem terminu na jaki została zawarta, ewentualnie do zapłaty równowartości tego wyposażenia i tych środków z uwzględnieniem okresu ich amortyzacji.

 
§ 11.

Umowa może być rozwiązana przez każdą ze stron za uprzednim 6 miesięcznym okresem wypowiedzenia.

 
§ 12.

Zabezpieczeniem należytego wykonania umowy jest:

1)      pełnomocnictwo dla Województwa Podlaskiego do rachunku bankowego Zleceniobiorcy prowadzonego na potrzeby Domu Pomocy Społecznej „Spokojna Przystań” w Garbarach w Banku PEKAO SA nr: 08 1240 5211 1111 0000 4920 8647, zgodnie z Załącznikiem nr 5 do niniejszej umowy,

2)      zobowiązanie Zleceniobiorcy do dokonywania operacji na rachunku, o którym mowa w pkt 2 związanych wyłącznie z prowadzeniem Domu Pomocy Społecznej „Spokojna Przystań” w Garbarach,

3)      weksel własny in blanco do miesięcznej kwoty dotacji wraz z deklaracją wekslową, zgodnie z Załącznikiem nr 6 do niniejszej umowy.

 
 
§ 13.

Podmiot zobowiązuje się do ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywania działalności określonej niniejszą umową jak również od innych zdarzeń losowych i zobowiązuje się do przedstawienia dokumentów w tym zakresie na każde żądanie Zleceniodawcy.

 
§ 14.

1. Zadanie publiczne, o którym mowa w § 1 niniejszej umowy nie może być zrealizowane przez podmiot nie będący Stroną niniejszej umowy.

2. Zleceniobiorca nie może zlecić realizacji zadania, o którym mowa w § 1 ust. 1 innemu podmiotowi.

 
§ 15.

Wszelkie zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.

 
§ 16.

W zakresie nieuregulowanym umową stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o pomocy społecznej.

 
§ 17.

Zleceniobiorca oświadcza, że znane mu są obowiązki wynikające z przepisów prawa, w szczególności ustawy o pomocy społecznej.

 
§ 18.

Ewentualne spory, powstałe w związku z zawarciem i wykonywaniem niniejszej umowy, Strony poddadzą rozstrzygnięciu właściwego, ze względu na siedzibę Zleceniodawcy, sądu powszechnego.

 
§ 19.

Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.

 
 
 

          Zleceniobiorca:                                                                              Zleceniodawca:

 
 

 ............................................                                                       ..........................................

 
 

............................................                                                        ...........................................

 
 
 
Skarbnik Województwa Podlaskiego:
 
 
…………………………………..
 
 
 
Załączniki:
 

1)      plan wydatków Domu Pomocy Społecznej „Spokojna Przystań” w Garbarach,

2)      wzór sprawozdania o ruchu mieszkańców w Domu Pomocy Społecznej „Spokojna Przystań” w Garbarach,

3)      wzór sprawozdania miesięcznego/rocznego z realizacji zadania,

4)      regulamin organizacyjny Domu Pomocy Społecznej „Spokojna Przystań” w Garbarach,

5)      pełnomocnictwo dla Marszałka Województwa Podlaskiego do rachunku bankowego Zleceniobiorcy prowadzonego na potrzeby Domu Pomocy Społecznej „Spokojna Przystań” w Garbarach,

6)      weksel własny in blanco do miesięcznej kwoty dotacji wraz z deklaracją wekslową.

                                                                                             
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Załącznik Nr 1
Do Umowy Nr ……….
z dnia………………….

                                                                                                                
 
 
PLAN WYDATKÓW DOMU POMY SPOŁECZNEJ   „SPOKOJNA PRZYSTAŃ”

W GARBARACH NA 2009 ROK

 

 1. Planowana wysokość dotacji na realizację zadania określonego w § 1 Umowy w 2009 r. wynosi…………………………………………………………………………z zastrzeżeniem pkt. 2 i 4 i dotyczy wyłącznie pensjonariuszy przyjętych do Domu przed dniem 1 stycznia 2004 r. oraz przyjętych po tym dniu a skierowanych do Domu przed 1 stycznia 2004 r.

2. Miesięczną kwotę dotacji na jedno miejsce w 2009 r. ustala się w wysokości różnicy miedzy średnim miesięcznym kosztem utrzymania w Domu Pomocy Społecznej w Garbarach określonym zgodnie z art. 60 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej przez Marszałka Województwa Podlaskiego a średnią odpłatnością z poprzedniego miesiąca w przeliczeniu na 1 mieszkańca objętego dofinansowaniem z dotacji nie więcej niż średnia wojewódzka kwota dotacji określona przez Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku.  

3. Zleceniobiorca jest zobowiązany do przedstawienia w terminie do 7 dnia każdego miesiąca informacji o wysokości odpłatności uzyskanej od mieszkańców o których mowa w pkt. 1 za poprzedni miesiąc. W przypadku gdy 7 dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy, powyżej wspomniany termin upływa z ostatnim dniem roboczym poprzedzający 7 dzień miesiąca. 

4. Miesięczna kwota dotacji będzie ustalana w wysokości iloczynu liczby mieszkańców przebywających w Domu na koniec poprzedniego miesiąca i miesięcznej kwoty dotacji na jedno miejsce o której mowa w pkt 2.

5. Dotacja o której mowa w punkcie 4 będzie przekazywana Zleceniobiorcy w terminie do 15 dnia każdego miesiąca, z tym że w przypadku jeżeli 15 dzień miesiąca jest dniem wolnym od pracy to termin przekazania dotacji ustala się na dzień następujący po dniu wolnym od pracy. Dotacja zostanie przekazana najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych po otrzymaniu przez Samorząd Województwa Podlaskiego dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na ten cel.

6. Zleceniobiorca w terminie 7 dni od daty podpisania niniejszego załącznika zobowiązany jest do przedstawienia Zleceniodawcy planu wydatków w ramach dotacji o której mowa w pkt 1 w rozbiciu na poszczególne rodzaje kosztów wg Zakładowego Planu Kont.

7. Zleceniodawca ma prawo w każdym czasie do wniesienia uwag do Planu Wydatków o którym mowa w pkt 6.

8. Środki o których mowa w pkt. 1 oraz dochody uzyskiwane z tytułu realizacji Umowy nie mogą być przeznaczane na wydatki o charakterze inwestycyjnym (modernizacja, przebudowa, budowa, rozbudowa obiektu) – zgodnie z § 4 ust. 2 Umowy.

9. Zobowiązania Zleceniobiorcy z tytułu kredytów, pożyczek, wynagrodzeń pracowniczych, zobowiązań publiczno – prawnych oraz kontrahentów związanych z realizacją Umowy będą wynosiły zero na dzień 31.12.2013 r., tj. dzień upływu realizacji Umowy.

10. Dotacja zostanie przekazana na rachunek bankowy Zleceniobiorcy prowadzony na potrzeby Domu w PEKAO SA nr 08 1240 5211 1111 0000 4920 8647.

 
 

Zleceniodawca:                                                                    Zleceniobiorca:        

 
 
...........................................................                                 .........................................................
 
 
……………………………………...
 
 
 
 
 
 

Skarbnik Województwa Podlaskiego:

 
 
 
…………………………………….
 
 
 
 
 
 
.........................................................                                     .........................................................

             miejscowość, data                                                                                                                   miejscowość, data    

 

 

 

 

 
 
 
 

Załącznik Nr 2
do Umowy
Nr
z dnia ………………………………

 
 
 

Sprawozdanie o ruchu mieszkańców

w Domu Pomocy Społecznej w Garbarach „Spokojna Przystań”

na dzień ......................

 
  1. Aktualny stan osób przebywających na koniec miesiąca ogółem: ..............................
w tym:

-         skierowanych przed dniem 1.01.2004 r...........................................................

-         skierowanych po dniu 1.01.2004 r..................................................................

 
  1. Liczba osób oczekujących na przyjęcie ogółem: .......................................................

w tym:

-         skierowanych przed dniem 1.01.2004 r...........................................................

-         skierowanych po dniu 1.01.2004 r..................................................................

-          

  1. Imienny wykaz osób przyjętych do Domu w miesiącu ................................ wraz z datą przyjęcia

-         skierowanych przed dniem 1.01.2004 r...........................................................

-         skierowanych po dniu 1.01.2004 r..................................................................

 
  1. Imienny wykaz osób zmarłych w miesiącu ....................................................... wraz z datą zgonu

-         skierowanych przed dniem 1.01.2004 r...........................................................

-         skierowanych po dniu 1.01.2004 r..................................................................

 
  1. Imienny wykaz osób wybyłych w miesiącu ....................................................... z powodu rezygnacji wraz z datą wybycia

-         skierowanych przed dniem 1.01.2004 r...........................................................

-         skierowanych po dniu 1.01.2004 r..................................................................

 
 
 
 
..............................................................
(data, podpis Podmiotu) 
 
 
 
1 Należy sporządzać na koniec każdego miesiąca.
 
 
 
 
 
 
 

Załącznik Nr 3
do Umowy
Nr
z dnia ………………………………

 
 
.........................
   (pieczęć podmiotu

 przyjmującego zlecenie)

SPRAWOZDANIE MIESIĘCZNE/ROCZNE Z REALIZACJI ZADANIA Z ZAKRESU POMOCY SPOŁECZNEJ 1)

.......................................................................................................................
(nazwa wykonywanego zadania)
termin realizacji zadania w okresie od ....... do .........
określonego umową o realizację zadania z zakresu pomocy

społecznej, zawartą w dniu ....................................

pomiędzy ......................................................

                       (nazwa podmiotu zlecającego)

a
...............................................................

            (nazwa podmiotu przyjmującego zlecenie)

Data złożenia sprawozdania: ...................................
Okres sprawozdawczy: od .......... do ..........
Część I. Sprawozdanie merytoryczne

1. W jakim stopniu planowane cele zostały zrealizowane:

...............................................................
...............................................................
...............................................................
2. Opis zrealizowanego zadania (zgodnie z planowanymi

   działaniami określonymi w ofercie podmiotu i umowie):2)

...............................................................
...............................................................
...............................................................
3. Informacje o uczestnikach (liczba i charakterystyka ze

   względu na istotne dla realizacji zadania cechy, np. wiek,

   płeć, miejsce zamieszkania, status materialny):

...............................................................
...............................................................
...............................................................

4. Rezultaty realizacji zadania (zgodnie z informacją zawartą w

   ofercie podmiotu):

...............................................................
...............................................................
...............................................................

5. Rola innych podmiotów w realizacji zadania (z uwzględnieniem

   organów administracji publicznej):

...............................................................
...............................................................
...............................................................
6. Liczba osób objętych pomocą w okresie sprawozdawczym z

   uwzględnieniem podziału na kobiety, mężczyzn i dzieci:

Mężczyźni: ........... Kobiety: ........... Dzieci: ..........

Część II. Sprawozdanie finansowe

   A. Informacja o wydatkach przy realizacji zadania

Całkowite wydatki w okresie sprawozdawczym (w zł) ........................................................

 

w tym wydatki poniesione z uzyskanej dotacji (w zł) ...................................................

w tym wydatki poniesione przez gminy, z których pochodzą osoby umieszczone w Domu (w zł) ................................................................................................................................

 

w tym wydatki poniesione ze środków pochodzących z tytułu odpłatności za pobyt mieszkańców w Domu (w zł) ..........................................................................................

z tego:

-          skierowanych przed dniem 1.01.2004 r..............................................................

-         skierowanych po dniu 1.01.2004 r......................................................................

 

w tym wydatki poniesione ze środków pochodzących

                        z tytułu odsetek bankowych (w zł) .......................................................................

           

w tym wydatki poniesione ze środków pochodzących

                        z przychodów uzyskanych przy realizacji

                        umowy (np. darowizny, spadki, zapisy, itp.) (w zł)..............................................

 

w tym środki własne (w zł) .............................................................................................

 

1. Kosztorys ze względu na typ kosztów (wydatków) w zł

 
Lp.
 

 Rodzaj wydatków i sposób ich

 
 
Całość zadania
 

 Poprzednie okresy sprawozdawcze (narastająco)

 
 
Bieżący okres sprawozdawczy
 
 
 
 kalkulacji
 

 Wydatki całkowite

 

 w tym wydatki z dotacji

 
  wydatki całkowite
 

 w tym wydatki z dotacji

 
  wydatki całkowite
 

 w tym wydatki z dotacji

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
OGÓŁEM:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2. Kosztorys ze względu na źródło finansowania zadania
 
 
Źródło
 
 
Całość zadania
 

 Poprzednie okresy sprawozdawcze (narastająco)

 

 Bieżący okres sprawozdawczy

 
 
 
 Kwota (w zł)
 
 %
 
 Kwota (w zł)
 
 %
 
 Kwota (w zł)
 
 %
 

Wydatki pokryte z dotacji

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Wydatki poniesione przez gminy, z których pochodzą osoby umieszczone w Domu

 
 
 
 
 
 

Wydatki poniesione ze środków pochodzących z tytułu odpłatności za pobyt mieszkańców w Domu ogółem, w tym:

 
 
 
 
 
 

- od osób skierowanych przed dniem 01.01.2004 r.

 
 
 
 
 
 

- od osób skierowanych po dniu 01.01.2004 r.

 
 
 
 
 
 

Wydatki poniesione ze środków pochodzących z tytułu odsetek bankowych

 
 
 
 
 
 

Wydatki poniesione ze środków pochodzących z przychodów uzyskanych przy realizacji umowy (np. darowizny, spadki, zapisy, itp.)

 
 
 
 
 
 

Środki własne

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
OGÓŁEM:
 
 
 
 100%
 
 
 
 100%
 
 
 
 100%
 
 

Ewentualne uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie realizacji zadania:

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
 

   B. Zestawienie faktur/rachunków

 
 
Lp.
 

 Numer dokumentu księgowego

 

 Numer pozycji kosztorysu

 
 
Data
 
 
Nazwa wydatku
 
 
Kwota (w zł)
 

 W tym ze środków pochodzących z dotacji

(w zł)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ŁĄCZNIE:
 
 
 
 
 
 

   C. Podsumowanie realizacji budżetu

Kwota dotacji określona w umowie …………………………………………………………

Środki przekazane przez gminy, z których pochodzą osoby umieszczone w Domu ……………………………………………………..

Odpłatność pensjonariuszy ogółem …………………………………………….
w tym:

- od osób skierowanych przed dniem 01.01.2004 r. …………………………………………..

- od osób skierowanych po dniu 01.01.2004 r. ……………………………………………….

 
Odsetki bankowe …………………………………………
 

Wydatki pokryte ze środków pochodzących z przychodów uzyskanych przy realizacji umowy (np. darowizny, spadki, zapisy, itp.) ……………………………. ……………………

 
Środki własne ………………………………………………………………………………..
 

Ogółem środki na funkcjonowanie Domu ………………………………………………...                                              

Dotychczas przekazana łączna kwota dotacji ………………………………………………..

Dotychczas poniesione łączne wydatki ………………………………………………………

Uwagi dotyczące wzajemnych zobowiązań 4…………………..............................................

Część III. Dodatkowe informacje
...............................................................
...............................................................
...............................................................
Załączniki:5)
1. .............................
2. .............................
3. .............................
4. .............................
5. .............................
.........................                                                                                     ............................
   (pieczęć podmiotu                                                                           (podpis osoby upoważnionej

 przyjmującego zlecenie)                                                                           do składania oświadczeń

                                                                                                                    woli w imieniu podmiotu

                                                                                                                    przyjmującego zlecenie)

Sprawozdania składać należy osobiście lub nadsyłać listem

poleconym w przewidzianym w umowie o realizację zadania
terminie na adres podmiotu zlecającego zadanie.
Poświadczenie złożenia sprawozdania:
...............................................................
                 (miejscowość, data, podpis)
Adnotacje urzędowe (wypełnia organ):
...............................................................
...............................................................
...............................................................
________

1) Sprawozdanie należy sporządzać w okresach określonych w umowie.

2) Opis musi zawierać szczegółową informację o zrealizowanych działaniach zgodnie z ich układem zawartym w ofercie, która była podstawą przygotowania umowy. W opisie konieczne jest uwzględnienie wszystkich planowanych działań, zakres, w jakim zostały zrealizowane, i wyjaśnienie ewentualnych odstępstw w ich realizacji, zarówno jeśli idzie o ich zakres, jak i harmonogram realizacji.

3) Do sprawozdania należy załączyć spis wszystkich faktur, które opłacone zostały w całości lub w części ze środków pochodzących z dotacji. Spis powinien zawierać: nr faktury, datę jej wystawienia, wysokość wydatkowanej kwoty i wskazanie, w jakiej części pokryta została z dotacji, oraz rodzaj towaru lub zakupionej usługi. Wymagane jest, aby każda z faktur opłaconych z otrzymanej dotacji opatrzona była na odwrocie pieczęcią podmiotu oraz sporządzonym w sposób trwały opisem zawierającym informacje, z jakich środków wydatkowana kwota została pokryta oraz jakie było przeznaczenie zakupionego towaru, usług lub innego rodzaju opłaconej należności. Informacja ta powinna być podpisana przez osobę odpowiedzialną za sprawy dotyczące rozliczeń finansowych podmiotu. Do sprawozdania nie należy załączać faktur ani rachunków, lecz przechowywać je starannie i udostępnić podczas przeprowadzanych ewentualnie czynności kontrolnych.

4) Wielkość dotacji lub ewentualna kwota podlegająca zwrotowi na rzecz podmiotu zlecającego po zakończeniu zadania.

5) Do niniejszego sprawozdania można załączyć dodatkowe materiały dokumentujące działania przy realizacji zadania (np. listy uczestników projektu, publikacje wydane w ramach projektu, raporty, wyniki prowadzonych ewaluacji).

 
 
 
 
 
 

Załącznik nr 4
do umowy Nr ….

z dnia……….

 
 
 
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
 
§ 1.

1. Regulamin Organizacyjny określa strukturę organizacyjną i szczegółowy zakres zadań Domu

    Pomocy Społecznej w Garbarach „Spokojna Przystań” zwanego dalej Domem.

2. Dom jest położony w Garbarach woj. podlaskie, gmina Michałowo.

3. Na tablicach, wywieszkach, pieczęciach oraz korespondencji Dom używa nazwy                               

   „Stowarzyszenie „Aktywnie przeciw depresji” Dom Pomocy Społecznej w Garbarach „Spokojna   

   Przystań”

 
§ 2.
Dom działa na podstawie:

1. Ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. 2004r. Nr 64, poz. 593 z późn. zm.),

2. Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005r. w sprawie domów 

    pomocy społecznej (Dz. U. 2005r. Nr 217, poz. 1837),

3. Ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111, późn. 535      

    z późn. zm.) oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy dotyczących domów pomocy

    społecznej.
 
§ 3.

Dom jest organizacyjnie i finansowo wydzieloną jednostką organizacyjną ze Stowarzyszenia „Aktywnie przeciw depresji”.

Posiada: - odrębnie prowadzone urządzenia księgowe

 - odrębny plan kont

              - wydzielony odrębny rachunek bankowy

 
§ 4.

1. Dom jest miejscem stałego pobytu przeznaczonym dla osób przewlekle psychicznie chorych.

2. Dom zapewnia jego mieszkańcom warunki bezpiecznego i godnego życia, intymność

    niezależność, umożliwia rozwój osobowości, a w miarę       możliwości ich samodzielność.

3. Organizacja i zasady działania Domu uwzględniają stopień fizycznej i           psychicznej sprawności  

    mieszkańców.
 
§ 5.
a.                  Struktura organizacyjna Domu

1. Za całokształt działalności Domu, z wyłączeniem spraw finansowych i majątkowych,                       

    o których decyduje Zarząd Stowarzyszenia odpowiada Dyrektor Domu Pomocy Społecznej.

    Do zadań Dyrektora DPS należy:

1) kierowanie całością spraw administracyjno – gospodarczych Domu zgodnie                         

    z obowiązującymi przepisami.

2) organizowanie i tworzenie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy w Domu oraz  

    racjonalny podział zadań, a w szczególności zapewnienie prawidłowej organizacji  

    stanowisk pracy oraz przestrzegania zasad współżycia społecznego i koleżeńskiej  

    współpracy w kierowaniu zespołem pracowniczym,

3) kierowanie pracą podległego personelu poprzez organizowanie i nadzorowanie wykonania

    zadań i obowiązków pod względem prawidłowości i terminowości przez pracowników   

    oraz kształtowanie właściwego stosunku personelu do mieszkańców i zagwarantowanie im 

    respektowania ich praw osobistych,

4) współpraca z organizacjami społecznymi, samorządami działającymi na terenie Domu,

5) inicjowanie i utrzymywanie kontaktów Domu ze środowiskiem lokalnym.

Do zadań Zastępcy Dyrektora d.s. opiekuńczo-medycznych, a w razie jego braku lub nieobecności Specjalisty d.s. opiekuńczo-medycznych należy:

1) kierowanie całością spraw opiekuńczo-medycznych Domu zgodnie z obowiązującymi

    przepisami,

            2) organizowanie i nadzorowanie pracy obsługi medycznej (lekarzy i pielęgniarek),

            3) organizowanie i nadzorowanie Działu terapeutyczno-opiekuńczego,

4) dbanie o zaspokajanie potrzeb zdrowotno-bytowych mieszkańców,

5) zapewnianie właściwego zaopatrzenia oraz nadzór nad obrotem lekami i środkami  

     medycznymi,

6) nadzór nad prawidłowością stosowania środków przymusu bezpośredniego,

7) opracowywanie systemu oraz wdrożenie i nadzór nad bezpiecznym pobytem

     mieszkańców w domu pomocy społecznej i poza nim,

8) nadzór nad prawidłowym gospodarowaniem środkami pieniężnymi mieszkańców przez   

    pracowników (opiekunów) pierwszego kontaktu.

 
2. W skład Domu wchodzą:

1. Lekarz psychiatra, internista - znak DPS.I. podlegli Zastępcy Dyrektora d.s. opiekuńczo- 

   medycznych, a w razie jego braku lub nieobecności Specjaliście d.s. opiekuńczo- 

   medycznych.

2. Dział Terapeutyczno-Opiekuńczy - znak DPS.II. Odpowiedzialnym za pracę działu jest

    Zastępca Dyrektora d.s. opiekuńczo-medycznych, a w razie jego braku lub nieobecności

    Specjalista d.s. opiekuńczo-medycznych.

    W skład działu wchodzą następujące stanowiska pracy:

a)      kierownik zespołu pielęgniarek,

b)      starsze pielęgniarki,

c)      pielęgniarki,

d)   psycholog,
e)   starsi terapeuci,
f)   terapeuci,
g)   kapelani,

h) starsi instruktorzy do spraw kulturalno oświatowych,

i)   instruktorzy do spraw kulturalno oświatowych,

j)   starsi instruktorzy terapii zajęciowej,

k) instruktorzy terapii zajęciowej,

l)   starsi technicy fizjoterapii,

m) technicy fizjoterapii,

n) starsi pracownicy socjalni, 

o) pracownicy socjalni,
p) opiekunowie,
r) pokojowe,
s)   rehabilitanci.

Zadaniem działu jest opieka terapeutyczno- rehabilitacyjna i pielęgnacyjna; opracowywanie planów wspierania mieszkańców, utrzymanie czystości w pomieszczeniach Domu; higieny osobistej mieszkańców; świadczenie usług opiekuńczych i wspomagających mieszkańców; wspomaganie mieszkańców w osiągnięciu możliwie pełnej aktywności społecznej; współdziałanie z grupami społecznościami lokalnymi, mające na celu rozwijanie w nich zdolności do samodzielnego rozwiązywania problemów pracownicy działu wchodzą w skład zespołów terapeutyczno-opiekuńczych; Pracownicy działu opiekuńczo- terapeutycznego kierują się zasadą dobra osób                 i rodzin; poszanowania ich godności i prawa do samostanowienia. Mają za zadanie: wspomagać aktywność mieszkańców; organizować terapię zajęciową; propagować czytelnictwo; realizować potrzeby religijne i kulturalne, organizować święta, uroczystości i imprezy okolicznościowe; dopomagać w utrzymywaniu kontaktu z rodzinami mieszkańców.

3. Dział gospodarczy i obsługi - znak DPS.III. - podległy Dyrektorowi DPS

    Działem kieruje kierownik działu, a w razie jego braku lub nieobecności specjalista d.s. 

    administracyjno gospodarczych.

   
W skład działu wchodzą stanowiska pracy:
a) kierownik działu podlegający Dyrektorowi DPS,
b) specjalista d.s. administracyjno gospodarczych,
c) kierownik kuchni,
d) kucharki,
e) pomoce kuchenne,
f) pracownicy pralni,
g) konserwatorzy,
h) kierowca samochodu,
i) zaopatrzeniowiec,
j) magazynier,
k) pracownik d.s. rozliczeń,
l) pracownicy gospodarczy,
m) pracownicy administracyjni,
n) inspektor do spraw BHP.

            Zadaniem działu jest prowadzenie obsługi administracyjnej Domu; nadzorowanie                     i kontrolowanie wykonania remontów i inwestycji; dokonywanie zakupów wyposażenia trwałego; urządzeń technicznych; materiałów i pomocy biurowych, druków, formularzy i środków rzeczowych na potrzeby Domu, środków utrzymania czystości i higieny osobistej oraz artykułów spożywczych; nadzorowanie służb zaopatrzenia.

Utrzymanie w pełnej sprawności urządzeń i instalacji, będących na wyposażeniu Domu; prowadzenie remontów i napraw, a także dbanie o racjonalne wykorzystanie środków rzeczowych              i finansowych przeznaczonych na te cele. Prowadzenie gospodarki materiałowej działu oraz nadzór nad magazynami i zaopatrzeniem. Utrzymywanie w czystości oraz naprawa odzieży bielizny                    i odzieży użytkowanej przez mieszkańców Domu Oraz będącej na jego wyposażeniu, a także odzieży ochronnej i roboczej użytkowanej przez pracowników. Przygotowanie i wydawanie posiłków mieszkańcom Domu. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów bhp, p.poż, sanitarnych oraz szkolenie pracowników w tym zakresie. Zabezpieczenie pomieszczeń i mienia Domu przed kradzieżą i pożarem; dozór i ochrona mienia stanowiącego własność mieszkańców i Domu; utrzymywanie w czystości budynku i posesji; wywóz nieczystości; okresowe przeglądy stanu technicznego budynków i warunków pracy.

            4. Sekcja księgowości - znak: DPS.IV - podległa Zarządowi Stowarzyszenia.

                Sekcją kieruje Główna Księgowa. Księgowość prowadzona jest na zasadach pełnej     

                księgowości według standardów wynikających z obowiązujących przepisów z 

                uwzględnieniem weryfikacji dokumentów księgowych. Zadaniem sekcji księgowości jest: 

                planowanie dochodów i wydatków; dokonywanie wszelkich operacji związanych z     

                realizacją planu finansowego rzeczowego; bieżące prowadzenie operacji finansowych 

                związanych z zabezpieczeniem dostaw towarów, usługi i remontów; przechowywanie i

                zabezpieczenie ksiąg i dowodów księgowych oraz zabezpieczenie właściwego obiegu  

                dokumentów finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; dokonywanie  

                niezbędnych analiz gospodarczych; prowadzenie ewidencji majątku trwałego Domu;    

                prowadzenie spraw związanych z ewidencją i windykacją należności budżetowych;   

                wnioskowanie składu komisji inwetaryzacyjnej i terminów inwentaryzacji zgodnie z  

                obowiązującymi przepisami prawnymi oraz współpraca z komisją inwentaryzacyjną w

                toku przeprowadzonej inwentaryzacji.

            5. Sekcja organizacyjno-kardrowa – znak: DPS V – podległa Zarządowi Stowarzyszenia

                a) stanowiska kadrowo-płacowe, do zadań których należy: prowadzenie spraw osobowo

                    płacowych pracowników, wolontariuszy, spraw przyjęć i zwolnień, nagradzania i kar,

                    zwolnień lekarskich urlopów, spraw związanych z przejściem pracowników na  

                    emeryturę bądź rentę, przyjmowanie podań pracowniczych i udzielanie odpowiedzi,

                    nadzorowanie wstępnych, okresowych i kontrolnych badań lekarskich pracowników 

                    oraz wypisywanie skierowań na badania lekarskie. Naliczanie płac, składek ZUS,  

                    podatków. Sporządzenie stosownych deklaracji (ZUS, Urząd Skarbowy).

            6. Samodzielne stanowisko radca prawny - znak: DPS.VI. - podległe Dyrektorowi DPS

                Zadaniem jego jest udzielanie Zarządowi Stowarzyszenia oraz pracownikom Domu opinii,     porad prawnych i wyjaśnień w zakresie stosowania prawa, a także informacji i porad                      prawnych mieszkańcom Domu oraz występowanie w charakterze pełnomocnika Domu w      postępowaniu sądowym, administracyjnym, jak i przed innymi organami.

            7. Samodzielne stanowisko d.s. obsługi zamówień i finansowania – podległe Dyrektorowi 

               DPS, do zadań którego należy pozyskiwanie dodatkowych środków (dotacji, grantów,           darowizn) na rzecz DPS-u. Przygotowanie procedur dotyczących zamówień publicznych.

      8. Samodzielne stanowisko d.s. organizacji pomocy społecznej podległe Dyrektorowi DPS   

         do którego zadań należy utrzymywanie kontaktów z ośrodkami pomocy społecznej,          

          jednostek samorządu terytorialnego, udzielanie informacji o warunkach pobytu oraz 

          pozyskiwanie mieszkańców kierowanych przez gminy, monitorowanie sytuacji

                mieszkańców w zakresie możliwości objęcia ich pomocą społeczną, współpraca z             

                organizacjami rządowymi, samorządowymi i pozarządowymi w zakresie działań na rzecz  

                poprawy sytuacji osób przewlekle chorych psychicznie, organizowanie i prowadzenie

               szkoleń w zakresie przestrzegania praw mieszkańców.

Szczegółowy zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy określają „zakresy czynności”, podpisane i przyjęte do wiadomości przez każdego pracownika.

 
§ 6.

Usługi świadczone przez Dom, zgodnie z obowiązującym standardem usług:

1. W zakresie potrzeb bytowych, Dom zapewnia:

1) miejsce zamieszkania,
2) wyżywienie,
a) mieszkańcom zapewnia się co najmniej trzy posiłki dziennie,

b) mieszkańcom zapewnia się wybór zestawu posiłków lub otrzymania posiłku dodatkowego oraz posiłku dietetycznego zgodnie ze wskazaniem lekarza,

c) czas spożywania posiłków w Domu w Garbarach ustala się następująco:
- śniadanie od godziny 8:00 do godziny 10:00
- obiad od godziny 13:00 do godziny 15:00
- kolacja od godziny 18:00 do godziny 20:00

d) mieszkańcy przez całą dobę mają dostęp do podstawowych artykułów żywnościowych i napojów,

e) istnieje możliwość spożywania posiłków przez mieszkańców                         w pokojach mieszkalnych.

3) zaopatrzenie w odzież i obuwie,

a) Dom zapewnia swoim mieszkańcom odzież i obuwie dostosowane do pory roku.

b) odzież i obuwie wymieniane są w razie potrzeby.
c) mieszkańcy otrzymują:
- odzież codzienną - co najmniej dwa zestawy
- odzież zewnętrzną - co najmniej jeden zestaw
- bieliznę dzienną - co najmniej cztery komplety
- bieliznę nocną - co najmniej dwa komplety
- obuwie i pantofle domowe - co najmniej po jednym komplecie
4) utrzymanie czystości,

a) mieszkańcom domu zapewnia się pomoc w utrzymaniu higieny osobistej,          a w przypadku gdy sami nie są w stanie zapewnić sobie środków czystości             i higienicznych, zapewnia się im w szczególności:

-w miarę potrzeby: mydło, pastę i szczoteczkę do mycia zębów oraz środki piorące, szampon do mycia włosów, a dla mężczyzn - przybory do golenia,

-ręczniki co najmniej dwie sztuki, zmieniane, w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz na tydzień,

-pościel, zmienianą, w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie;

b) pomieszczenia mieszkalne Domu powinny być sprzątane w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz dziennie, wolne od nieprzyjemnych zapachów.

2. Opiekuńcze, polegające na:

1) udzielaniu pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
2) pielęgnacji,
3) niezbędnej pomocy w załatwieniu spraw osobistych.

3. Wspomagające, takie jak:

1) świadczenie pracy socjalnej,
2) organizację terapii zajęciowej w pracowniach terapii,

3) możliwość korzystania przez mieszkańców domu z biblioteki lub punktu        

    bibliotecznego oraz codziennej prasy, a także możliwość zapoznania się                      

    z przepisami prawnymi dotyczącymi domów,

4) organizację świąt, uroczystości okazjonalnych oraz umożliwia się udział                

    w imprezach kulturalnych i turystycznych,

5) możliwość kontaktu z kapłanem i udział w praktykach religijnych, zgodnie              

    z wyznaniem mieszkańca domu,

6) działaniu zmierzającemu do usamodzielnienia mieszkańca, w miarę jego

    możliwości,

7) regularny kontakt z dyrektorem domu w określonych dniach tygodnia                       

    i godzinach, podanych do wiadomości w dostępnym miejscu,

8) sprawienie pogrzebu, zgodnie z wyznaniem zmarłego mieszkańca domu,

9) zapewnienie warunków do rozwoju samorządności mieszkańców,

10) zapewnieniu przestrzegania praw mieszkańców oraz dostępności do informacji          

      o tych prawach,
11) sprawnym załatwieniu skarg i wniosków mieszkańców.
 
§ 7.
b.                  Zespoły terapeutyczno - opiekuńcze

1) W celu określenia indywidualnych potrzeb mieszkańca Domu oraz zakresu usług, Dom

     organizuje zespoły terapeutyczno - opiekuńcze składające się w szczególności                          

     z pracowników Domu.

2) Do zadań zespołów należy w szczególności opracowanie indywidualnych planów

     wspierania mieszkańców oraz wspólna ich realizacja.

3) Zakres usług świadczonych przez Dom zwany „standardem usług”, ustala się          

     uwzględniając indywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne mieszkańca Domu,

4) Mieszkaniec Domu korzysta z usług, których zakres rodzaj wynika z           indywidualnego

     planu wspierania mieszkańca, opracowanego z jego udziałem, jeżeli udział ten jest

     możliwy ze względu na stan zdrowia mieszkańca.

5) Działania wynikające z indywidualnego planu wspierania mieszkańca           koordynuje  

     pracownik Domu, zwany „pracownikiem pierwszego          kontaktu”, wskazany przez

     mieszkańca domu, jeżeli wybór ten jest możliwy ze względu na stan zdrowia mieszkańca              

     i organizację pracy domu. Pracownicy pierwszego kontaktu działają w ramach zespołów

     terapeutyczno - opiekuńczych.

6) Zespół terapeutyczno - opiekuńczy raz na sześć miesiące ocenia efekty realizacji

    indywidualnych planów wsparcia.
 
§ 8.

Prawa mieszkańców DPS w Garbarach

Mieszkaniec ma prawo do:

1. Poszanowania swojego życia prywatnego i rodzinnego oraz swojej korespondencji.

2. Bezpiecznego i godnego życia, intymności i niezależności.

3. Posiadania klucza do pokoju, w którym mieszka oraz szaf.

4. Zachowania tajemnicy przez personel wszystkich informacji dotyczących stanu zdrowia oraz

    natury osobistej.

5. Wolności wyrażania opinii, posiadania własnych poglądów, otrzymywania przekazywania

    informacji bez ingerencji osób drugich.

6. Wolności myśli, sumienia i wyznania.

7. Opieki duszpasterskiej duchownego wyznawanej przez siebie religii i           korzystania z jego usług.

8. Posiadania i korzystania z własnego ubrania i bielizny osobistej.

9. Wskazania pracownika pierwszego kontaktu, który koordynuje plan wsparcia.      

10. Kontaktu osobistego, telefonicznego i korespondencyjnego z osobami z zewnątrz.

11. Zdeponowania w depozycie Domu środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych;                

      za środki pieniężne i przedmioty wartościowe nie zdeponowane Dom (jego personel) nie ponosi

      odpowiedzialności.

12. Korzystania z usług świadczonych przez Dom

13. Uzyskania pomocy w zaspokajaniu własnych potrzeb.

14. Współdecydowania o życiu Domu w sprawach ich dotyczących.

15. Samorządnego organizowania się w celu reprezentowania własnych interesów oraz  

      uczestniczenia w pracach samorządu i wyboru do Rady Mieszkańców.

a) w skład Rady Mieszkańców wchodzą
    - przewodniczący
    - zastępca przewodniczącego
    - sekretarz
    - 4 członków
b) kadencja wybranej przez samorząd Rady Mieszkańców trwa 3 lata,

c) skrócenie kadencji może nastąpić, gdy mieszkańcy zgłoszą wniosek o skrócenie  

    kadencji lub z powodu zmniejszenia liczebności Rady o 1/3 członków.

16. Uzyskiwania pełnej informacji o usługach świadczonych przez Dom.

17. Przyjmowania odwiedzin krewnych i znajomych.

18. Przebywania poza Domem po uprzednim zawiadomieniu Dyrektora Domu o takim zamiarze, na

      zasadach określonych w obowiązujących w Domu regułach.

19. Pomocy pracownika socjalnego w rozwiązywaniu osobistych problemów.

20. Wsparcia finansowego w przypadku braku własnych dochodów.

21. Korzystania z przysługujących uprawnień do świadczeń zdrowotnych w oparciu o przepisy

      ustawy o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym: zaopatrywania w leki, artykuły sanitarne                

      i środki pomocnicze oraz przedmioty ortopedyczne; zapewnieniu opieki lekarskiej, 

      pielęgniarskiej i rehabilitacji leczniczej.

22. Należytego i godnego traktowania przez pracowników Domu i mieszkańców, zgłaszania skarg              

      i wniosków do Rady Mieszkańców i Dyrektora Domu.

23. Pomocy prawnej
 
§ 9.
c.                  Obowiązki mieszkańców DPS w Garbarach

1. Przestrzeganie norm i zasad współżycia społecznego, a w szczególności przestrzeganie

    obowiązujących w Domu reguł (zarządzeń).

2. Dbałość o higienę osobistą, wygląd zewnętrzny oraz porządek w swoich rzeczach i wokół nich.

3. Ponoszenie opłat za pobyt w Domu.

4. Przyczynianie się do tworzenia dobrej atmosfery w Domu.

5. Współdziałanie z personelem Domu w zaspokojeniu swoich potrzeb.

6. Dbałość o mienie Domu, szczególnie pozostające w bezpośredniej dyspozycji mieszkańca.

7. Powiadamianie personelu Domu o awarii lub uszkodzeniu sprzętu.

8. Zachowanie trzeźwości tj. zakaz przebywania na terenie domu w stanie wskazującym na spożycie

    alkoholu, zakaz wnoszenia alkoholu na teren Domu, zakaz spożywania alkoholu na terenie Domu.

9. Przestrzeganie zakazu palenia papierosów w pokojach mieszkalnych i na korytarzach

    komunikacyjnych oraz na klatkach schodowych. Palenie dozwolone jest w miejscach do tego 

    przeznaczonych.

10. Bezwzględne informowanie pracownika socjalnego, pielęgniarki lub opiekunki o zamiarze

      opuszczenia Domu na czas dłuższy niż do godziny 22:00.

11. Informowanie pracownika socjalnego, pielęgniarki lub opiekunki o miejscu           spędzania urlopu,      

     a także o nowym terminie powrotu do Domu w sytuacjach uniemożliwiających powrót    w

     terminie wcześnie ustalonym.
12. Przestrzeganie ciszy nocnej.
 
§ 10.

Rozpatrywanie skarg i wniosków

1. W sprawie skarg i wniosków interesanci są przyjmowani dwa razy w tygodniu w godzinach od

    14:00 do 16:00. przez Dyrektora Domu oraz wyznaczonego pracownika na zasadach określonych           

    w ogłoszeniu wywieszonym na tablicy ogłoszeń Domu w Garbarach.

2. Zgłoszone skargi będą wpisywane do „Rejestru skarg i wniosków”.

3. Każda skarga, będzie gromadzona wraz w dokumentami odzwierciedlającymi sposób jej badania

    oraz odpowiedzią w specjalnej teczce.

4. W przypadku ustnego złożenia skargi, bądź wniosku, sporządza się „Protokół przyjęcia skargi -

    wniosku”, przy czym postępowanie przy rozpatrywaniu jest takie, jak przy skargach na piśmie,

    chyba że sprawa może być załatwiona natychmiast.

5. Skargi i wnioski będą rozpatrywane w terminach określonych przez Kodeks Postępowania

    Administracyjnego.

6. Skargi i wnioski nie będą rozpatrywane:

a) w przypadku ponownego złożenia, po uprzednim rozpatrzeniu, o ile nie wniosą nowych elementów,

b) w przypadku, gdy są anonimowe.

 
§ 11.

1. Pobyt w Domu jest odpłatny. Stosuje się zasady określone w Ustawie z dnia 12 marca 2004r.              

    o pomocy społecznej (Dz. U. 2004r. Nr 64, poz. 593 z późn. zm.).

2. Mieszkaniec Domu nie ponosi opłaty w okresie nieobecności nie przekraczającej 21 dni                  

    w roku kalendarzowym.
§ 12.

Zmiany w Regulaminie mogą być dokonywane jedynie w formie aneksu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Załącznik nr 5
do Umowy Nr ……………………
z dnia ……………………………..

 

Stowarzyszenie „Aktywnie
przeciw depresji”
ul. Zwycięstwa 10 A lok. 210
15-703 Białystok
które reprezentuje

Kamil Kuczyński – Prezes Zarządu, nr dowodu osobistego …………… , PESEL ………….

 
PEŁNOMOCNICTWO

                                         do dysponowania rachunkiem bankowym

 

Oświadczam, że nieodwołalnie i w pierwszej kolejności upoważniam Bank PEKAO do:

1) przekazywania na każde żądanie Województwa Podlaskiego, w imieniu którego działa Zarząd Województwa Podlaskiego, reprezentowany przez:

a) Jarosława Zygmunta Dworzańskiego – Marszałka Województwa Podlaskiego,

b) Mieczysława Kazimierza Baszko – Członka Zarządu Województwa Podlaskiego,

- informacji o dokonywanych operacjach na rachunku nr 08 1240 5211 1111 0000 4920 8647

pod nazwą Stowarzyszenie „Aktywnie Przeciw Depresji” 15-711 Białystok, ul. Zwycięstwa 10 A p.210,

2) ewentualnej blokady rachunku nr 08 1240 5211 1111 0000 4920 8647 pod nazwą Stowarzyszenie „Aktywnie Przeciw Depresji” 15-711 Białystok, ul. Zwycięstwa 10 A p.210, prowadzonego w Banku PEKAO SA na każdy wniosek Zarządu Województwa Podlaskiego;

- stosownie do postanowień wynikających z umowy Nr ………………….zawartej w dniu ………………………… pomiędzy Stowarzyszeniem „Aktywnie przeciw depresji”                 a Zarządem Województwa Podlaskiego na prowadzenie domu pomocy społecznej na 200 miejsc dla osób przewlekle psychicznie chorych przebywających w Domu Pomocy Społecznej w Garbarach wraz z aneksami.

Niniejsze pełnomocnictwo ma moc obowiązującą do daty wygaśnięcia wszystkich zobowiązań wobec Zarządu Województwa Podlaskiego, wynikających z wyżej wymienionej umowy.

Pełnomocnictwo może być odwołane wyłącznie po zawiadomieniu przez Zarząd Województwa Podlaskiego o wypełnieniu wszystkich zobowiązań.

Jednocześnie nieodwołalnie upoważniam Bank ………………………………………………

do każdorazowego niezwłocznego przelania z naszego rachunku ……………………………

na dobro Województwa Podlaskiego z siedzibą przy ul. Kard. S. Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok ………… kwot określonych przez Zarząd Województwa Podlaskiego, a także do udzielenia na każde żądanie Zarządu Województwa Podlaskiego informacji o stanie środków na ww. rachunku.

 
Białystok, ………………………
 
                                                                                  ……………………………………….
                                                                                              (pieczęć i podpis)
 
 
 
 
 
 
 

Oświadczamy, że przyjmujemy do wiadomości pełnomocnictwo złożone przez Stowarzyszenie „Aktywnie przeciw depresji” i zobowiązujemy się do realizacji wszelkich obciążeń i dyspozycji odnośnie rachunku nr …………………………………………………...

prowadzonego w imię ww. Stowarzyszenia, wynikających z warunków ww. umowy, na każde żądanie Zarządu Województwa Podlaskiego, do wysokości salda na tym rachunku. Jednocześnie zobowiązujemy się do udzielenia na każde żądanie Zarządu Województwa Podlaskiego informacji o stanie środków na ww. rachunku, dokonanych operacjach oraz blokowania rachunku.

 
Białystok ……………………………….
 
                                                                                  …………………………………………..

(podpisy osób występujących w imieniu Banku prowadzącego rachunek wystawiającego pełnomocnictwo)

 
 
 

Niniejsze pełnomocnictwo sporządzone zostało w trzech jednobrzmiących egzemplarzachz przeznaczeniem dla Zarządu Województwa Podlaskiego, Stowarzyszenia „Aktywnie przeciw depresji” oraz Banku prowadzącego rachunek wystawiającego pełnomocnictwo.

 
 
 

 

 
 
 
 
 
 

Załącznik Nr 6
do Umowy
 Nr ………………
z dnia ………………………………

 
 

Białystok, dnia …………………….

 

                                                                                  Zarząd Województwa Podlaskiego

                                                                                  ul. Kard. S. Wyszyńskiego 1

                                                                                  15-888 Białystok

 
 
 
 

Deklaracja wypełnienia …….. (słownie: …………………………….) weksla in blanco przez:

Stowarzyszenie „Aktywnie przeciw depresji”

ul. Zwycięstwa 10 A lok. 210
15-703 Białystok
Reprezentowane przez:

Kamila Kuczyńskiego – Prezes, PESEL ………………………………….

 

W załączeniu składamy do dyspozycji Zarządu Województwa Podlaskiego ……………. (słownie: ……………..) weksel in blanco z mojego wystawienia, który Zarząd Województwa Podlaskiego ma prawo wypełnić w każdym czasie w wypadku powstania mojego zobowiązania z umowy zawartej w dniu ……………………… na prowadzenie domu pomocy społecznej na 200 miejsc dla osób przewlekle psychicznie chorych przebywających w Domu Pomocy Społecznej w Garbarach, wraz z należnymi odsetkami i innymi kosztami oraz weksel ten opatrzyć datą płatności według swego uznania, zawiadamiając mnie listem poleconym oraz wskazując miejsce płatności weksla. List ten powinien być wysłany na wskazany wyżej adres przynajmniej na 7 dni przed terminem płatności.

 

Jednocześnie zobowiązuję się zapłacić sumę wekslową bez protestu na żądanie posiadacza weksla, jako pokrycie długu wobec Zarządu Województwa Podlaskiego, wynikającego z umowy z dnia …………………………… na prowadzenie domu pomocy społecznej na 200 miejsc dla osób przewlekle psychicznie chorych przebywających w Domu Pomocy Społecznej w Garbarach.

 
 
 
 
                                                              ………………………………………………………….
                                                                                              (stempel i podpisy wystawcy weksla) 
 
 
 

Własnoręczność podpisu wystawcy weksla potwierdzam ……………………………........

                                                                                              (imię i nazwisko pracownika UMWP w Białymstoku)

 

Metryka strony

Udostępniający: Anna Solińska

Wytwarzający/odpowiadający: Paweł Januszkiewicz

Wprowadzający: Paweł Januszkiewicz

Data wprowadzenia: 2008-12-10

Data modyfikacji: 2008-12-10

Opublikował: Paweł Januszkiewicz

Data publikacji: 2008-12-10