Procedura przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Regionalnym Ośrodku Polityki Społecznej w Białymstoku
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Regionalnym Ośrodku Polityki Społecznej w Białymstoku
Dyrektor lub Zastępca Dyrektora Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Białymstoku przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki w godzinach 12.00 – 16.00, po wcześniejszym umówieniu. Jeżeli poniedziałek jest dniem ustawowo wolnym od pracy, interesanci przyjmowani są w następnym dniu roboczym.
Informację o dniach i godzinach przyjęć w sprawach skarg i wniosków wywiesza się w siedzibie Ośrodka i siedzibach zamiejscowych oraz publikuje na stronach internetowych Ośrodka.
Kierownicy komórek organizacyjnych i pracownicy Ośrodka obowiązani są przyjmować interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy Ośrodka.
Skargi i wnioski wpływające do Ośrodka podlegają rejestracji w rejestrze skarg i wniosków prowadzonym przez pracownika Kancelarii Ośrodka. Organizacyjno-techniczną obsługę przyjmowania przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora Ośrodka interesantów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków zapewnia Kancelaria Ośrodka.
Rozpatrywanie i merytoryczne załatwianie skarg i wniosków należy do komórek organizacyjnych właściwych ze względu na charakter sprawy, na zasadach określonych
w przepisach prawa.
Załatwianie skarg i wniosków powinno polegać na rozpatrzeniu wszystkich okoliczności sprawy, jej rozstrzygnięciu, wydaniu poleceń lub dokonaniu odpowiednich wystąpień, usunięciu stwierdzonych uchybień i przyczyn ich powstawania oraz zawiadomieniu osób zainteresowanych o sposobie załatwienia.
Skargi i wnioski, które nie wymagają postępowania wyjaśniającego, powinny być rozpatrzone i załatwione niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi, a gdy jej załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień - także o stanie rozpatrzenia skargi, najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia jej wniesienia albo przekazania.
Kierownicy poszczególnych komórek organizacyjnych Ośrodka zobowiązani są do:
- zapewnienia należytej organizacji przyjmowania, ewidencjonowania i załatwiania skarg i wniosków;
- sprawowania bieżącego nadzoru nad prawidłowością i terminowością załatwiania skarg i wniosków oraz dokonywania okresowych analiz i ocen sposobu ich załatwiania;
- wykorzystywania materiałów zawartych w skargach, wnioskach do ochrony interesów społecznych oraz likwidacji źródeł powstawania skarg.
Administratorem danych osobowych jest Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Białymstoku, siedziba – Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku, ul. gen. George’a Smitha Pattona 8, 15-688 Białystok. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu prowadzenia rejestru skarg i wniosków i nie będą udostępniane odbiorcom danych. Każdy ma prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Podanie danych wynika z kodeksu postępowania administracyjnego i rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5 poz. 46).
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku
15-688 Białystok, ul. gen. George’a Smitha Pattona 8, pokój 204 (Kancelaria), tel.: (85) 744 72 72
Godziny pracy:
poniedziałek - piątek: 7.30 - 15.30
Metryka strony