Procedura przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Regionalnym Ośrodku Polityki Społecznej w Białymstoku

Procedura przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Regionalnym Ośrodku Polityki Społecznej w Białymstoku

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Regionalnym Ośrodku Polityki Społecznej w Białymstoku

Dyrektor lub Zastępca Dyrektora Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Białymstoku przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki w godzinach 12.00 – 16.00, po wcześniejszym umówieniu. Jeżeli poniedziałek jest dniem ustawowo wolnym od pracy, interesanci przyjmowani są w następnym dniu roboczym.

Informację o dniach i godzinach przyjęć w sprawach skarg i wniosków wywiesza się w siedzibie Ośrodka i siedzibach zamiejscowych oraz publikuje na stronach internetowych Ośrodka.

Kierownicy komórek organizacyjnych i pracownicy Ośrodka obowiązani są przyjmować interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy Ośrodka.

Skargi i wnioski wpływające do Ośrodka podlegają rejestracji w rejestrze skarg i wniosków prowadzonym przez pracownika Kancelarii Ośrodka. Organizacyjno-techniczną obsługę przyjmowania przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora Ośrodka interesantów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków zapewnia Kancelaria Ośrodka.

Rozpatrywanie i merytoryczne załatwianie skarg i wniosków należy do komórek organizacyjnych właściwych ze względu na charakter sprawy, na zasadach określonych
w przepisach prawa.

Załatwianie skarg i wniosków powinno polegać na rozpatrzeniu wszystkich okoliczności sprawy, jej rozstrzygnięciu, wydaniu poleceń lub dokonaniu odpowiednich wystąpień, usunięciu stwierdzonych uchybień i przyczyn ich powstawania oraz zawiadomieniu osób zainteresowanych o sposobie załatwienia.

Skargi i wnioski, które nie wymagają postępowania wyjaśniającego, powinny być rozpatrzone i załatwione niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi, a gdy jej załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień - także o stanie rozpatrzenia skargi, najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia jej wniesienia albo przekazania.

Kierownicy poszczególnych komórek organizacyjnych Ośrodka zobowiązani są do:

  1. zapewnienia należytej organizacji przyjmowania, ewidencjonowania i załatwiania skarg i wniosków;
  2. sprawowania bieżącego nadzoru nad prawidłowością i terminowością załatwiania skarg i wniosków oraz dokonywania okresowych analiz i ocen sposobu ich załatwiania;
  3. wykorzystywania materiałów zawartych w skargach, wnioskach do ochrony interesów społecznych oraz likwidacji źródeł powstawania skarg.

Administratorem danych osobowych jest Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Białymstoku, siedziba – Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku, ul. gen. George’a Smitha Pattona 8, 15-688 Białystok. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu prowadzenia rejestru skarg i wniosków i nie będą udostępniane odbiorcom danych. Każdy ma prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Podanie danych wynika z kodeksu postępowania administracyjnego i rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5 poz. 46).

Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku

15-688 Białystok, ul. gen. George’a Smitha Pattona 8, pokój 204 (Kancelaria), tel.: (85) 744 72 72

Godziny pracy:

poniedziałek - piątek: 7.30 - 15.30

Metryka strony

Udostępniający: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku

Wytwarzający/odpowiadający: Rajewska-Nikonowicz Elżbieta - Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Białymstoku

Data wytworzenia: 2022-05-24

Wprowadzający: Mariusz Jaroszuk

Data modyfikacji: 2024-04-25

Opublikował: Mariusz Jaroszuk

Data publikacji: 2022-05-24